9 augusti 2008

Där ingen spelat på länge

(Egna bilder.)

Var på besök på Sahlgrenska idag och passade på att titta till rivningsvillan på Apotekaregatan 17 som jag skrivit om tidigare. Den var avgjort mer till sin fördel omgiven av sommargrönska, och att klottrandet tilltagit känns inte så upprörande, för huset är ju bort om all räddning sedan länge.



"Det var en besynnerlig melodi

som man spelade nyss.
-Vem spelade nyss?
här har ingen spelat på länge.
Då spritter du till och är ensam kvar,
mol ensam kvar,
men jag vet ej var -
ty det finns ju otaliga gårdar och hus
under solens ljus
och månens glimriga hänge
där allt är förbi
och där ingen har spelat på länge."

Nils Ferlin: "Inför ett öga"




4 kommentarer :

Anita sa...

Jag minns ditt tidigare inlägg om det här vackra huset. Ett hus som jag - liksom då - tycker oerhört mycket om! Där skulle jag kunna tänka mig att bo (om omgivningarna är fina förstås....)

Från ett regnigt Omsjö
hälsar Smulan

Anita sa...

PS... Jag tror inte tidsangivelserna stämmer under min blogglänk - där står "3 timmar sedan" ? Det kan inte stämma, det här är första gången för idag jag tittar in! :)

Ptr sa...

Smulan, utsikten måste ha varit magnifik över Änggården, Annedalskyrkan, Linnéplatsen, Botaniska Trädgården och Slottsskogen
(man kan se det om man söker Apotekaregatan 17 på Eniro kartor och väljer flygfoto).

Angående tiden som står på blogglänkarna så är det väl tiden när du producerade det senaste blogginlägget på din sida?

Hälsn.

Peter

Anita sa...

Aha, Peter! Då förstår jag bättre tidsangivelsen!:) Hi, hi...

Paxa huset för mig, please!!