7 mars 2011

Spring Time!

Redan för två månader sedan investerade jag i ett medlemskort i vår motionsförening. För det facila priset av 100:- om året får man därigenom tillgång till ett riktigt välutrustat gym. Ändå dröjde det ända till idag innan jag lite motvilligt letade mig dit, och lite förvånade ögonkast från andra tränande (plus ett rått men hjärtligt skratt från samma häcklande skara) ökade väl inte träningsviljan direkt. Men det dröjde inte länge innan jag testat både löpband, stavgångsmaskinen och en träningscykel, för att avsluta med ännu ett pass på löpbandet. Och gissa vad: det kändes otroligt skönt att jogga ett trekilometerspass i lugnt tempo och lätt lutning! Är jag fast nu?

Bäst i övrigt just nu: Downtown Abbey på SvT. En toppenserie, och läckert filmad!
Sämst just nu: kvällstidningarnas Northuggande.

2 kommentarer :

Anita sa...

Hur går det?;)

Lycka till Peter!

Allt gott, Anita

Ptr sa...

Hej!

Jo då vars! Blev en runda på bandet i fredags också, men i dag tog jag en halvlång promenad i den begynnande våren istället för att träna inomhus.

Ni har väl skidföre att utnyttja fortfarande förmodar jag?

Ha det bra!