30 juli 2013

Sett och skådat

Torkan har gjort att det har blivit höstfärger på sina håll. Bilden ovan tog jag igår vid en passagen från gångväg till skogsstig på min långa promenadslinga. Tycker om den markerade brytningen från hagmark till skog i det här partiet.

Just i det här närområdet korsade en fet hasselsnok min väg (mus eller groda i magen?), och i dikeskanten fladdrade vad jag tror bör vara en silverstreckad pärlemorfjäril. Hasselsnoken är mitt livs andra, och faktum är att när jag slängde upp kameran var jag övertygad om att det var en huggorm. Fjärilen identifierade jag med hjälp av mitt foto. Det har blivit en vana att jag stoppar ner kameran i fickan när jag tar mina promenader, och även om bilderna inte gör anspråk på att vara bra så blir de ändå till en liten bilddagbok från vandringen.  


Inga kommentarer :